Di 18-09-2012

Vandaag hebben we een kort verslag en weinig foto’s. We hebben dan ook voornamelijk gereisd door een gebied dat gewoon wat minder interessant was.

Tegen half 11/11 uur verlieten we het motel in Montrose en hadden we nog meer dan 400 km te gaan voor we in Colorado Springs zouden zijn. We zijn ergens aan de weg bij een meer nog gestopt om een croissantje te eten en chocomelk te drinken. Rare combinatie eigenlijk. We hebben ontdekt dat als wij ergens komen en de parkeerplaats/turnout is leeg en wij gaan er staan, dat het dan binnen mum van tijd vol staat. Zo ook bij dit meer. Haha, we kunnen nooit eens ergens rustig zitten. En natuurlijk weer de vraag: “Which part of Illinois are you from?”. Wanneer je je hoofd schudt, weten de meesten al dat je een rental car hebt.

We zijn wel door bosgebied gereden, maar de bomen stonden zo ver weg en het meeste bestond uit naaldbomen. Af en toe een groepje espen ertussen, die inderdaad lekker aan het vergelen waren. Maar weinig fotomateriaal … sorry pa.

We kwamen op zich ook weinig stadjes en dorpjes tegen onderweg. Dus voor de lunch waren we bijna bij een louche café gestopt waar ze hopelijk ook burgers verkochten, toen we gelukkig aan de overkant een Subway tegenkwamen. Zo, dat was tenminste vertrouwd.

Tegen half 5 waren we in Colorado Springs. We hebben even wat gerust en zijn toen op pad gegaan naar Garden of the Gods. Dit is een soort stadspark in Colorado Springs, maar dan anders dan wat wij gewend zijn. Je komt er dus allerlei grote rode rotsen tegen in het park. En er liggen geasfalteerde wandelpaden tussen al deze rotsblokken.  Er stond al in de reisgids dat het een park is waar iedereen kan komen en alles mag doen. Dat klopte ook wel. Er liepen hele gezinnen, wandelclubs, toeristen, mensen die de hond uit gingen laten, fietsers, skaters en vooral veel klimmers. Bij diverse rotsen zag je wel iemand omhoog klimmen.

We hebben er op zich niet zo veel foto’s kunnen nemen omdat het licht al snel weg ging en de foto's niet honder procent scherp bleken. Wout heeft wel een mooi filmpje van de vogels. Er vlogen veel zwaluwen (blauw) rond die in en uit een kloof in de rots vlogen. Iemand vroeg nog aan me wat voor vogels het waren. Ik verwees ze gelijk naar het filmpje van Wout. Het leuke is dat Wout dan altijd hetzelfde commentaar krijgt: “Wow, so close, so good …”. Als laatste hebben we de maan aan de ene kant en het laatste licht van de ondergaande zon aan de andere kant staan fotograferen.

Daarna zijn we naar de Walmart gereden om avondeten te kopen. Wout nam iets thais om op te warmen in de magnetron en ik macaroni met kaas. En we vonden magnetronfrietjes. Oh ja ... en nu liggen de ijsjes nog in de koelkast.

Op het moment ligt internet eruit, dus ik hoop dat ik nog een gelegenheid krijg om het verslag en de foto’s (in deze volgorde) te laden. Morgen gaan we naar Pikes Peak en dat zal best spectaculair worden.  Pikes Peak is een berg van 14.110 feet. In Amerika noemen ze dit een fourteenthousander (14.000-er). In meters komt het op zo’n 4.300 meter neer. Zo hoog zijn we nog niet geweest, dus ik ben benieuwd wat het met ons doet. En we gaan helemaal naar de top rijden met de auto!